събота, 22 декември 2012 г.

seo


локална оптимизация
Локална (местна) SEO оптимизация на бизнеса Ако разполагате с бизнес, който е съсредоточен в определена част на страната, най-добрата оферта за вас е извършването на локална SEO оптимизация. Ако нямате възможност, желание или по-друга причина не излизате от границите на определен район именно локалната оптимизация на бизнеса ви е правилният отговор.

Ето някои насоки за извършване на правилна оптимизация в този случай:

1. Определяне на ключовите думи в геолокацията.

Винаги на първо място трябва да се определят ключовите думи, които са най-точни за вас и бизнеса ви. И тук няма изключение от това правило. При локалната оптимизация на сайт определянето на ключовите думи е възможно най-важната част от подготовката за оптимизация. Целия процес на On-Page оптимизация, Link Building, участие в социални мрежи е свързан с ключовите думи, затова е много важно да бъдат подбрани най-точно.

2. Локална оптимизация на сайт.

След като са подбрани ключовите думи следва оптимизацията на уеб сайта за локално търсене. Google трябва да разбере, че целта на оптимизацията е именно определена геолокация на бизнеса, за да може да извежда вашия уеб сайт на челни места при търсения в оптимизираното местоположение.

2.1 Вътрешна оптимизация.

На първо място заглавието трябва задължително да съдържа локацията на вашия бизнес.



Заглавието ( meta title ) трябва да съдържа максимум 70 символа, в които е задължително посочването на бизнеса и местоположението му. На следващо място по важност е описанието ( meta description ), което трябва отново да съдържа описание на бизнеса и локацията в не повече от 160 символа.

От важно значение е на всяка страница на сайта да фигурира телефон и контакт за връзка, за да може по най-бързия начин да бъдете открити от евентуален клиент.

Ако разполагате с бизнес, който е ориентиран в няколко града, то възможно решение е да създадете страници за всеки един град, в който се позиционирани. В тези отделни страници може да поставите и съответните телефони за контакт.

Следващата стъпка е да се регистрирате в Google Maps и да вмъкнете интерактивна карта на местоположението ви в съответния град. С поставената карта на местоположението ви ще улесните потребителите си да ви откриват бързо и ще посочите на Google bot къде точно се намирате.

Положителен ефект за уеб сайта ще получите чрез поставяне на GEO sitemap, която бързо и лесно се интегрира в Google Webmaster Tools. Самата геолокационна карта на сайта може да изтеглите от тук.

2.2 Регистрация в локални директории.

Желателно е сайта да фигурира във всички по-долу изброени локални директории, тъй като те ще спомогнат в голяма степен оптимизацията и класирането на вашия уеб сайт.

Google Places
Чрез регистрация в Google Places имате възможност да се появите в челото на класирането в Google:





При регистрацията попълвайте възможно най-пълна информация за бизнеса и локацията му. Добавете максимален брой картинки и видео. След приключване на регистрацията ще изчакате 1-2 седмици за получаване на картичка от Google, чрез която ще завършите регистрацията си.

Yahoo Local
Регистрацията в Yahoo Local предлага основна информация за бизнеса. Ако желаете добавяне на снимки и дълго описание е необходимо да заплатите $9,95 за всеки месец.

Bing Local
Регистрацията в Bing Local позволява публикуването на обява с до 9 снимки. Регистрацията е малко по-сложна, но това е разбираемо с оглед факта, че тепърва търсачката разработва тази услуга. Потвърждението и тук е чрез картичка по пощата, която се получава за срок от около 1-2 седмици.

Yelp
Yelp в световен мащаб е една от най-уважаваните директории за местно търсене. Може да добавите огромно количество информация за бизнеса си и локацията му. Ревюта и мнения се публикуват директно на страницата на фирмата, което е огромно улеснение за бърз отговор от страна на фирмата.

Merchant Circle
Това е друга световно известна директория за местно търсене. Регистрацията позволява добавяне на голямо количество информация за компанията и бизнеса, като заедно с това се получава статистика за страницата ви. Друг голям плюс е, че имате възможност да следите вашите конкуренти в бранша и как се развиват те.

Yellowpages.bg
Регистрацията в българската версия на този сайт е от голямо значение, особено ако бизнеса ви е локализиран в България. Имате възможност да се включите и в каталозите на сайта, чиито тиражи са огромни. Според данни на самия сайт 68% от посетителите отправят директни запитвания към фирмите с цел покупка.

GoldenPages.bg
Може би най-добрият български каталог за фирми. Има възможност за търсене, откриване и връзка с фирми от съседни на България държави. Сайтът предлага различни възможности за реклама на вашата фирма.

Business.bg
Един от водещите и сред първите възникнали на българския пазар. В сайта може да се търсят фирми въз основа на азбучен каталог, регионален каталог и отраслов каталог. Разполагат с разнообразни пакети, които включват различен обем информация за всяка фирма.

Catalog.bg
Важен български каталог, в който фигурират значителна част от регистрираните фирми на българския пазар. Каталогът е насочен изцяло към бизнес средата с идеята за бърз и пълен достъп до информацията за всяка регистрирана фирма.

Други важни местни директории
В колкото по-голям брой локални директории се регистрира бизнеса ви, толкова по-голям шанс за развитие ще получи.

2.3 Социални бутони и мнения
От стратегическа гледна точка е много важно да поставите бутони, които водят към всички най-важни за бизнеса ви социални мрежи. Тези бутони от една страна подканят за оставяне на мнение в самия сайт, а от друга страна подканят потребителите да бъдат ваши фенове или последователи, както и да вземат отношение към предлаганите от вас стоки или услуги.

2.4 Имейл списъци
Ако разполагате с онлайн магазин или бизнес, при който имате възможност да изградите богат списък от таргетирани клиенти, не пропускайте този шанс. Винаги може да предложите нещо интригуващо, което ще заинтересова посетителите ви и по този начин ще ги предразположите да станат ваши клиенти + ще ви оставят имейла си като бонус.

2.5 Link Building
Или по друг начин казано – изграждане на връзки към уеб сайта. На първо място са всички местни директории, както и тематични такива. Важно е при местната оптимзиация на сайт да се използват правилните ключови думи, които показват именно геолокацията на бизнеса ви. Възможно е да потърсите други фирми, които извършват подобни услуги като вашите или продават сходни стоки на вашите, но не са ви конкуренти, и да се опитате да си помогнете взаимно. Анализирайте много подробно конкурентите си в сектора и града/областта, в която оперирате. Ще бъде много добре да разберете какви тактики и техники използват, както и в каква степен биха ви послужили и на вас.

3. Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn
В България най-масово разпространената и използвана социална мрежа е Facebook. Повече от задължително е да имате регистриран местен бизнес под формата на фен страница. На следваща позиция са останалите изброени социални мрежи, които са в по-малка степен разпространени, но винаги могат да ви помогнат в развитието като компания, както и да наберете нови фенове и последователи.

4. Статистики
Задължително анализирайте подробно данните от местните посетители и техните действия в сайта ви. Тези данни може да получите и изследвате от акаунтите си в Google Analytics и Facebook Insights.

Няма коментари:

Публикуване на коментар